Електронний цифровий підпис - можливість ефективно заощадити особистий час, розкриває нові можливості у веденні бізнесу

elektronniy-pidpis

У період кризи і не зважаючи на тиск контролюючих органів бізнес в Україні таки розвивається, є і позитивні тенденції в плані наближення стандартів взаємодії бізнесу і держави. Природно, Україна поки не може похвалитися рівнем комп'ютеризації та впровадженням сучасних технологій у розвиток та ведення бізнесу на рівні західних країн

, або ж у прогресивних країнах сходу, але за останні роки Україна все ж зробила вагомі кроки у впровадження сучасних технологій які спрощують не тільки виробничу частину, але і ведення податкового обліку.

Ведення бізнесу на сьогоднішній день вимагає великих витрат особистого часу, фізичних сил, а й також витрат фінансових. Крім переговорів з клієнтами, постачальниками, а також іншими контрагентами чималу частину часу потрібно приділяти веденню бухгалтерії та здачі звітності, а також ведення решті документації. Природно, на великих підприємствах в штаті є бухгалтер (часом навіть і не один), який веде всі супровід податкової та іншої розрахункової документації, відповідає за сплату податків, а також за подання звітності до контролюючих органів. У такому випадку для керівника (директора) або власника фірми залишається більше часу для роботи в напрямку підтримки або поліпшення економічних показників компанії. Але ж не кожне підприємства, що представляє сектор малого бізнесу (наприклад, де власник виконує функції директора, бухгалтера, тобто є однієї багатофункціональної штатною одиницею в компанії) може дозволити собі мати в штаті постійного бухгалтера або замовити бухгалтерське обслуговування у компаній, надають відповідні послуги. Та й у бухгалтерів підприємств з великим оборотом є теж достатньо роботи крім відвідування державних органів. Ще більш актуально це питання стоїть перед фізичними особами-підприємцями, які працюють одноосібно й без бухгалтерського обслуговування. Варто тільки подивитися на черзі в податковій інспекції, пенсійному фонді, органах статистики в кабінети з здачі звітності та одразу стає ніяково від думки, що і тобі треба там стояти, щоб відзвітувати державі про сплачені податки та збори. Природно, ті, хто стикався з такими проблемами, з жахом їх згадують. Хоча з плином часу і розвитком технологій ситуація стала змінюватися в позитивну сторону. Про такі зміни і піде мова в даній статті.

З прийняттям Закону України «Про електронний цифровий підпис», а також Закону «Про електронні документи» держава пішла на рішучий крок у впровадженні інноваційних технологій у документообіг. Згадати хоча програму «Бухгалтерія» компанії 1С, головна мета якої автоматизувати ведення бухгалтерського обліку на підприємстві. Цей продукт виявився дуже успішним, і, між іншим, займає лідируючу позицію в категорії програм свого класу на ринку СНД, знаходячи все більше і більше користувачів.

Наступним кроком реалізації зазначених вище законів стала розробка і впровадження комп'ютерної системи Клієнт-банк, підключення до якої на сьогодні здійснюють всі банки. Суть її полягає в можливості дистанційного керування рахунком підприємства (перевірка балансу рахунку, виставлення рахунку іншим підприємствам, переводити гроші) з комп'ютера, на якому встановлена відповідна програма. Сам по собі Клієнт-банк - це і є програма, яка встановлюється на певному комп'ютері, з обов'язковим доступом до мережі Інтернет. Після установки програми її потрібно авторизувати (тобто встановити прямий зв'язок з базою даних банку) за допомогою спеціального електронного ключа, який генерується і виходить в банку після подачі необхідних документів, що підтверджують особистості майбутніх користувачів банківського рахунку (в першу чергу директора, і при наявності бухгалтера). Як правило, операції проходять без всяких труднощів, а якщо клієнт є початківцям комп'ютерним користувачем, програмісти банку завжди допоможуть встановити і розібратися у використанні даної програми. Для неможливості користування програмою сторонніми особами кожному її реальному користувачеві присвоюється логін (так називається ім'я користувача в програмах) і пароль (електронний ключ, після введення, якого відбувається вхід в систему). Природно, розголошення зазначеної інформації стороннім особам небажано.

Ну і нарешті, то на чому хочеться більш детально зупинитися - це електронна звітність та її подача через систему Інтернет. Для початку, коротко опишемо принцип роботи електронної звітності. Вже з назви стає зрозуміло, що це можливість заповнювати декларації, а також їх підписувати і подавати до відповідного органу в електронному вигляді як особисто інспектору (наприклад, через якийсь зовнішній носій - флеш карта, оптичний диск) так і зі свого комп'ютера через Інтернет . Спочатку для створення електронного документа (у нашому випадку це буде звіт) потрібно зайти в програму, де ми створюємо потрібний нам документ, заповнюємо його і ставимо підпис і печатку. Підпис та печатка, природно, електронні. Електронний підпис (як і друк) являє собою спеціальний складний шифр, який генерується при купівлі необхідного вам пакету послуг постачальником. При цьому купується Вами ключ реєструється в податковій інспекції та інших держорганах, куди необхідно подавати звітність. Електронний підпис є персональною для кожної посадової особи (чи підприємця), що відповідає за подачу звітності на підприємстві, і її використання є відповідальним процесом, оскільки її наявність на будь-якому електронному документі підтверджує ознайомлення та згоду з ним її власника. Для подачі звітів дистанційно знадобиться інтернет-з'єднання, а також створення спеціального електронної поштової скриньки, з якого буде все відправлятися. Після відправки звіту завжди залишається електронний документ, що підтверджує факт відправки звіту, та й всі сучасні електронні поштові системи містять функцію звіту про доставку, тому підтвердити факт здачі завжди можна, у разі якихось технічних неполадок у податковій або інших держорганах. По початку зазначені дії виглядають вельми незрозуміло, але процес освоєння зазначених програм не дуже важкий. Все це можна робити у себе вдома або в офісі, минаючи цим довгі і нудні черги, які тільки забирають особистий час. Слід зазначити, що можливість здавати звітність в електронному вигляді з'явилася ще 2009 році, але спочатку платники податків неохоче нею цікавилися, вважаючи за краще здавати всі «по старинці», оскільки не всі мали комп'ютер, не кажучи вже про доступ до системи Інтернет, та й держава особливо не піклувалася про популяризацію нововведення. Але, враховуючи темпи зростання комп'ютерних користувачів, а разом з ними і повної комп'ютеризації баз даних всіх органів, за поселення 2 роки, держава розвернуло вельми масштабну рекламну кампанію щодо придбання електронних цифрових ключів, а також здачі звітності в електронному вигляді через систему Інтернет. Мало того, воно почало всіляко сприяти просуванню новинки, оскільки використання цифрових технологій є обопільно вигідним і пріоритетним в його розвитку.

Придбати ж електронний підпис і печатку, а разом з ними і програму, що створює документи можна у постачальників сертифікованого програмного забезпечення. Найбільшими є ТОВ «Арт-мастер» та ТОВ «М.Є. Док». Базовий пакет «Звітність» (сюди входить один електронний підпис та печатка) строком на один рік коштує близько 170-180 грн. Можна також отримати цифровий підпис у податковій інспекції за місцем реєстрації безкоштовно, але цей підпис буде дійсна тільки для звітів, які подаються до податкової,  для звітів Пенсійного фонду та фінансову звітність вона не підійде, тоді як пакети постачальників включають в себе універсальну підпис і печатку. Більше того, до списку програмних продуктів постачальників входять не тільки базові пакети по звітності, а й комплексні програмні продукти, які включають в себе цифрові підписи для ведення розрахунків в цінних паперах, а також системи електронного документообігу для корпоративних клієнтів, куди входять цифрові підписи та печатки всіх співробітників компанії, що повністю автоматизує робочий процес.

Як бачимо, сучасна тенденція до технічної модернізації суспільства і всіх сфер його життя простежується і в нашій державі. Куди більше підприємців стають впевненими користувачами комп'ютерних технологій, витягуючи з цього вигоду, яка дозволяє істотно економити час і сили.

У разі необхідності фахівці нашої Юридичної компанії завжди раді допомогти Вам і вашій компанії у виборі правильного програмного продукту, який максимально би забезпечував простоту ведення Вами бізнесу і був при цьому ефективним помічником.

 

Архів статей

грудня 2016
пн вт ср чт пт сб нд
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Нове зі статтей

Продовжуємо серію статей «питання які задають на допитах» в якості свідка по кримінальному провадженню - підробка документів стаття...
Які питання задають на першому допиті в Податковій міліції, ви можете подивитися тут, тож плавно переходимо до питань, які вам...
У цій статті мова піде про одну схему порятунку депозиту, сума якого перевищує 200 000,00 грн. (Сума, яку повинні повернути при...