Як уникнути проблем при перевірці податковою інспекцією місцезнаходження платника податків

perevirka podatkovoyu inspekcieyu misceznahodzhennya platnika podatkiv

Одним з найбільш складних та незрозумілих питань при веденні бізнесу в Україні завжди були ті, що виникали при взаємовідносинах платників податків з податковою службою. Безсумнівно, це пов’язано з тим, що ледь не кожного місяця податкове право України оновлюється, з’являються нові закони, норми та накази. Інколи, навіть працівники податкової не можуть пояснити, як саме новий закон буде застосовано на практиці,  що сприяє виникненню нових питань та конфліктів з підприємцями. В даній статті ми розповімо  як уникнути проблем при перевірці податковою місцезнаходження платника податків.

 

Чому дане питання є  важливим? Насамперед через негативні наслідки, які можуть виникнути юридичної особи, якщо податкова інспекція не виявить його за місцем знаходження (так званим місцем реєстрації).  Такими наслідками для підприємства  можуть бути: присвоєння платнику податків стану № 9, проведення позапланових перевірок платника податків, неприйняття електронної звітності, позбавлення платника податків свідоцтва ПДВ. Як ми бачимо, наслідки є досить серйозними. Як правило, на усунення зазначених факторів потрібно досить багато часу та зусиль.

Щоб уникнути таких проблем при веденні бізнесу, платникам податків необхідно дуже ретельно підходити до питання -  як правильно обрати юридичну адресу для свого підприємства. Зараз, щоб  знайти юридичну адресу,  не потрібне докладення значних зусиль, адже дуже багато спеціалізованих компаній пропонують свої послуги з надання та обслуговування юридичних адрес для юридичних осіб. Набагато важче вибрати компанію, яка пропонує хороші юридичні адреси з якісним поштовим обслуговуванням.

По-перше, адреса, на якій зареєстроване підприємство,  має бути реально існуючим приміщенням (квартирою, офісом, будинком), адже трапляються випадки, коли підприємство зареєстрували (або при першій реєстрації, або при зміні місцезнаходження) на об’єкти, які не придатні для здійснення в них підприємницької діяльності. Такими об’єктами можуть бути недобудови, старі закинуті будинки, приміщення, які використовуються для надання вузько-орієнтованих послуг (автомийки, шиномонтажі). У випадку реєстрації підприємства за адресою такого об’єкту, можна зі стовідсотковою впевненістю говорити про виникнення в майбутньому проблем з державними податковими органами. Також адреса реєстрації вашого підприємства не повинна бути «масовою», тобто за цією адресою не повинно бути зареєстровано багато інших підприємств (на практиці податкова  служба вносить до свого списку «масових»  адресу, на якій зареєстровано більше 20-25 підприємств).

По-друге, необхідно максимально точно вказувати в установчих документах  при реєстрації свою юридичну адресу. Якщо ваша юридична адреса знаходиться в багатоквартирному будинку або у великій офісній будівлі – потрібно точно вказати квартиру або офіс.  Краще всього звіряти ту адресу, яку ви вказуєте з правовстановлюючими документами на  нерухоме майно.  Це необхідно для уникнення неприємних ситуацій, коли представники податкової не можуть в разі необхідності знайти підприємство за місцем реєстрації, так як, вони не будуть відвідувати кожну квартиру чи офіс в пошуках відповідного підприємства. Наявність таблички вашого підприємства на фасаді будинку, де воно зареєстроване – тільки покращить ідетнифікування вашого місцезнаходження.

По-третє, необхідно завжди вчасно отримувати кореспонденцію, яка надходить за місцем реєстрації платника податків, адже податкові органи можуть здійснити перевірку, якщо лист, який направили підприємству, повернеться назад через відсутність адресата.

По-четверте, в будь-якому випадку, ви повинні бути готовими до планових чи позапланових перевірок податкової, а отже - у вас повинна бути можливість показати приміщення та звітні документи в ньому, якщо перевірка таки відбудеться.

Нарешті, у вас повинні бути документи, в яких  повинно бути вказано, на основі чого ви займаєте дане приміщення. Це договір оренди/суборенди (якщо це договір суборенди, бажано, щоб у вас була можливість надати копію, де передбачено право орендаря передавати вказане приміщення в суборенду), акт прийому-передачі приміщення, та документи, які можуть підтвердити право власності на зазначене приміщення орендодавця. 

В даній статті наведено  основні моменти, на які варто звернути увагу при пошуку та обранні  юридичної адреси для вашого підприємства, щоб уникнути непорозумінь при проведенні податковою службою перевірки місцезнаходження платника податків. Звісно, це лише деякі з багатьох можливих проблемних ситуацій з органами державної податкової служби, які можуть виникнути у будь-якого платника податків з приводу його місця фактичного здійснення господарської діяльності чи місця державної реєстрації. За будь-яких умов, фахівці Юридичної компанії «Оптімум» готові надати вам правову допомогу, надавши необхідну консультацію, або представити ваші інтереси  у спілкуванні з податковою інспекцією.

Юрист Юридичної компанії ОПТІМУМ - Олександр Шумський.

Архів статей

березня 2024
пн вт ср чт пт сб нд
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Нове зі статтей

Продовжуємо серію статей «питання які задають на допитах» в якості свідка по кримінальному провадженню - підробка документів стаття...
Які питання задають на першому допиті в Податковій міліції, ви можете подивитися тут, тож плавно переходимо до питань, які вам...
У цій статті мова піде про одну схему порятунку депозиту, сума якого перевищує 200 000,00 грн. (Сума, яку повинні повернути при...