ЗМІНА АДРЕСИ ПІДПРИЄМСТВА АБО ПРОПИСКИ ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ

Адреса компанії

При веденні господарської діяльності у підприємства чи підприємця може виникнути необхідність кошторисах свою юридичну адресу з яких-небудь причин, при цьому змінюватися він може як у межах району первинної реєстрації, так і в межах усього міста, області і всієї України, тобто суб'єкт господарської діяльності може «переїхати» до будь-яке нове зручне для нього місце.

У юридичної особи юридичною адресою є адреса його реєстрації, природно він може не збігатися з фактичною адресою, але в разі укладення договору про співпрацю і належним чином надання такої інформації, контролюючим органам, проблема розбіжності юридичної та фактичної адреси вирішується досить швидко. У фізичної особи-підприємця юридична адреса - це адреса його реєстрації (прописки), хоча саму господарську діяльність, знову ж таки, особа може вести в іншому місці. У даній статті ми розглянемо процедуру зміни юридичної адреси суб'єкта господарської діяльності, а також опишемо наслідки, які мають місце при такій зміні.

Почнемо, мабуть, з процедури зміни адреси юридичної особи. При зміні адреси, що не важливо, з якої причини, юридична особа завжди повинна мати документ, який підтверджує законність реєстрації на новій адресі. Як правило, це або договір про співпрацю (іншими словами договір оренди юридичної адреси) або договір оренди приміщення, де знаходиться офіс. Також цим документом може бути договір купівлі-продажу нежитлового приміщення, але такі випадки зустрічаються набагато рідше. Перш за все, хочеться відзначити, що один із зазначених вище документів потрібен не для перереєстрації в районній адміністрації (хоча в нашій статті "Державна реєстрація при зміні юридичної адреси" мова йде про випадки, коли реєстратор вимагає надати договір оренди), а для підтвердження відомостей про новій адресі в контролюючих органах. Більше того, якщо економічна діяльність підприємства підлягає ліцензуванню, для внесення змін до ліцензії у зв'язку зі зміною адреси, копія договору оренди або купівлі-продажу є обов'язковою частиною пакету документів, який подається до державного органу-ліцензіар. Як відомо, документом, який повністю регулює діяльність підприємства, є статут. Відповідно до норм законів, які регулюють порядок створення і діяльності юридичних осіб, статут повинен містити інформацію про місцезнаходження юридичної особи. Відповідно, у випадку зміни адреси юридичної особи необхідно вносити відповідні зміни до статуту з подальшою реєстрацією їх в районній адміністрації. Зміни до статуту щодо адреси можна викласти у вигляді окремого документа, який буде невід'ємною частиною статуту. Але такий спосіб вельми незручний, оскільки з часом змін до статуту може бути велика кількість, і їх реєстрація як додаткового документа до статуту ускладнює документообіг. Більш зручним є спосіб викладу змін щодо адреси юридичної особи в новій редакції статуту, яка і проходить державну реєстрацію. Оскільки внесення змін до статуту - це компетенція виключно Загальних зборів учасників, то при зміні адреси, обов'язковим є скликання учасників для затвердження зміни адреси, а також нової редакції статуту. Отже, обов'язковим є і складання протоколу Загальних зборів, в якому і фіксується прийняття рішення щодо змін до статуту. Сама процедура зміни адреси і пакет документів, який подається реєстратору, регулюються статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Детально описувати їх немає сенсу, оскільки в статті все гранично чітко описано. Після внесення реєстратором до єдиного реєстру нової адреси юридичної особи видається виписка, де вказується новий адресу. Далі на протязі 3-х днів інформація про зміну адреси передається до податкової інспекції за місцем реєстрації, пенсійний фонд і відділення статистики.

Процедура зміни юридичної адреси фізичної особи-підприємця, природно, легше ніж у юридичної, оскільки відсутні статутні документи. При необхідності змінити юридичну адресу, підприємець подає відповідну реєстраційну картку державному реєстратору і пред'являє паспорт. Після внесення реєстратором нових даних до ЄДР, інформація про це надійде в ДПІ, Пенсійного фонду та органів статистики надійде на протязі 3-х робочих днів.

Провівши процедуру реєстрації зміни адреси в адміністрації цей процес аж ніяк не закінчується, як багатьом здається. Розглянемо наслідки, які настають при зміні адреси. Слово «наслідки» у попередньому реченні вживається не в негативному контексті, і не обіцяє якихось неприємностей, просто необхідно знати про деякі речі у разі зміни юридичної адреси.

Отже, почнемо, мабуть, з стану речей в податковій адміністрації. У разі зміни адреси суб'єктом господарської діяльності (неважливо юридична особа або фізична) в межах попереднього району реєстрації, наслідків це особливих не несе. Помінятися може хіба що інспектор, який відповідає за контроль цього суб'єкта. Але слід, знати, що у разі реєстрації суб'єкта господарської діяльності як платника єдиного податку та / або ПДВ (у цих випадках видаються відповідні свідоцтва, в яких вказана адреса), необхідно подати протягом 10-ти днів відповідні заяву з проханням внести зміни до відповідного реєстр (платників єдиного податку та / або ПДВ), а також у свідоцтво, де буде відображатися нову адресу. У разі ж зміни юридичної адреси, яка тягне за собою зміну району реєстрації, міста або області, а відповідно і постановку на облік в іншій податкової інспекції, потрібно знати і пам'ятати наступне. Після зміни адреси Ви не відразу стаєте на облік у податковій інспекції за новою адресою (цей момент залишається важливим). Ви або Ваше підприємство перейдете на облік до інспекції за новою адресою реєстрації тільки після певного часу. Все залежить від того, коли змінилася адреса. Якщо на початку року (1-й квартал), то в середині року (приблизно в травні), якщо в середині або ближче до кінця - до 20-го січня наступного року, який слідує за роком зміни адреси. До того як підприємство або підприємець стане на облік у податковій інспекції за новою адресою реєстрації, вся звітність (за доходами, ПДВ, найманим працівникам) подається до податкової інспекції за попереднім місцем реєстрації. Також до податкової інспекції за попереднім місцем реєстрації подаються заяви про внесення змін до свідоцтва реєстрації платником єдиного податку та платника ПДВ з подальшою видачею тимчасових свідоцтв, які необхідно поміняти на постійні після постановки на облік у податковій інспекції за новим місцем реєстрації. Також і вся інша кореспонденція, до моменту реєстрації в податковій за новою адресою, подається до податкової інспекції за старою адресою.

Схожа ситуація і в Пенсійному фонді. При зміні адреси в межах попереднього району реєстрації змін ніяких не відбувається. Якщо при зміні адреси відбувається і зміна пенсійного фонду, де стоїть на обліку суб'єкт, як і у випадку з ДПІ, до переходу на нове місце реєстрації, звітність подається до відділення Пенсійного фонду за минулим місцем реєстрації, як правило, до 20-го січня року , який йде за роком зміни адреси.

Як вже говорилося на початку статті, у разі якщо діяльність суб'єкта економічної діяльності підлягає ліцензуванню, то при зміні юридичної адреси обов'язково необхідно вносити зміни до ліцензії, з наступним отриманням бланка з новою адресою. Тут теж є свої нюанси. Це відноситься до випадку неспівпадання юридичної та фактичної (сюди ми відносимо адреса місця, де безпосередньо ведеться діяльність) адреса. Якщо ж змінюється тільки адреса юридична, то внести зміни до ліцензії значно простіше, оскільки не потрібно надавати технічні умови, укладання різних контролюючих органів (СЕС, ГсЧС) станом приміщення - одним словом представляти документи, які підтверджують відповідність приміщення ліцензійним умовам. Достатньо надати договір оренди разом з іншими необхідними документами. У разі зміни адреси фактичного (місця ведення діяльності), тут справи йдуть складніше. Крім стандартного пакету документів для зміни адреси потрібно надати також документи, які підтверджують належний технічний стан, пройти перевірку контролюючих органів, укласти новий договір охорони приміщення (якщо такий потрібен) і врешті-решт - пройти нову перевірку органу-ліцензіара, керівництво якого і приймає рішення про внесення змін до ліцензії та видачі нового документа. І ще раз повторимося, після зміни адреси потрібно подавати документи на зміну ліцензії на протязі 10-ти робочих днів.

Якщо ви користуєтеся послугою електронного цифрового підпису та подаєте звітність в електронному вигляді, то при зміні адреси Вам необхідно і змінити сертифікати електронних ключів. В іншому випадку, після отримання в податковій інспекції та Пенсійному фонді відомостей про зміну Вами адреси, подача звітності в електронному вигляді блокується.

Також не слід забувати і про банківські рахунки і системі Клієнт-банк (якщо Ви до неї підключені). При зміні адреси обов'язково потрібно попередити банк про це та надати копії документів, які підтверджують зміну адреси.

Крім всіх реєстраційних дій не варто також забувати і про Ваших контрагентів. Попередити Ваших постійних партнерів це не тільки риса хорошого ділового тону, а й прямий обов'язок, оскільки це може безпосередньо вплинути на виконання договірних зобов'язань, які виникають з Ваших партнерських відносин.

Як бачимо, процедура зміни адреси вельми складна і заплутана, оскільки має на увазі виконання багатьох дій до своєї повної реалізації. Більше того процес може ускладнитися при неодноразовому зміну адреси протягом року. У будь-якому випадку, якщо Ви хочете швидко і надійно змінити свою юридичну адресу як підприємця або юридичну адресу Вашої компанії і зіткнулися з труднощами в реалізації цього процесу, то Вам необхідно звернутися до професіоналів. В цьому Вам з радістю допоможуть фахівці нашої Юридичної компанії, які якісно та професійно нададуть відповідні послуги.

Источник: Компания «Оптимум»

Архів статей

грудня 2016
пн вт ср чт пт сб нд
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Нове зі статтей

Продовжуємо серію статей «питання які задають на допитах» в якості свідка по кримінальному провадженню - підробка документів стаття...
Які питання задають на першому допиті в Податковій міліції, ви можете подивитися тут, тож плавно переходимо до питань, які вам...
У цій статті мова піде про одну схему порятунку депозиту, сума якого перевищує 200 000,00 грн. (Сума, яку повинні повернути при...